久しぶりにJAL深夜便に乗ってみたら機材が変わっていた-マニラ羽田便-



先日、久しぶりに日本に帰り、その際にマニラ発、羽田行の深夜便を利用した。

まず、驚いたのがマニラの出国手続き。第一ターミナルはずいぶんスムースになっているように感じた。

前回の旅行まででJALのクリスタル会員になったので、初めての優先搭乗。

優先搭乗ってそんなにメリットなのかなと思っていたが、普通に乗り込むとどんなに最後の乗り込んでも、ボールディングブリッジの先端当たりから混雑していることがほとんどだが、その辺で待たされることがなく、確かに快適だった。

優先搭乗で乗り込み、飛行機の大きさが変わっていることに、まず驚いた。

シートも2月に行ったときに比べれば、ずいぶん楽になったので、そこまで大変な思いをせずに。

しかし、やっぱりあの時間帯に出される機内食は、正直なところうざかった。何とかならないのだろうか。

定刻通りについたが、やっぱりぐっすり寝れるような距離では正直ない。

体力があればいいが、そうでなければ、ちょっと厳しいなと思いました。
→帰りは午後便で帰りました。深夜便と同じ機材でした。前の機材の方がよかった気がする。。。
→窓の日よけが機械式じゃなかったから、もしかして今の機材が最新版の機材なのかな?

以下、妻用に英文で同じ内容を

I got on the air plain from Manila to Tokyo on midnight recently for the purpose to be back to JAPAN using Japan airline.

First of all, I was surprised because the Manila airport immigration has improvement of customer service.I did not wait processing there for a long time.

This is the first time to get on the air plain after getting the membership of One world crystal membership.
So I had the right to get it as priority.

I did not feel why the priority is good to boarding before. However after using its right, I felt that it is good service.
I do not need to wait to shit down the sheet while on boarding. It is comfortable.

I was surprise again.
Because the air plain is much bigger than last boarding on Feb.

The new air plain is more comfortable than the last flight experience.

But I cannot sleep well again on this time because flight staff were serving the meal on midnight and the flight time is just only about 3.5 hours - 4 hours.

I think this is better that JAL will think about the way how to give us the meal. For example, to prepare is with paper case to bring out after get off the air plain for her or his breakfast.

Anyway, for my age, it is bit hard to use midnight flight from Manila to Tokyo.

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